Logopedie v praxi

Na kus řeči o logopedii

Co je logopedie?

,,Logopedie není žádná věda, vždyť si člověk vlastně jen hraje s dětmi“ :))), ale ano je to věda a hodně zajímavá. Je to speciálně pedagogická disciplína, která se zabývá výchovou a vzděláváním osob s narušenou komunikační schopností. Tak zní jedna z oficiálních definic. Pro mě osobně je logopedie,ale mnohem víc. Je to kousek medicíny, další kus pedagogiky, špetka psychologie a krapet lingvistiky.

Vypadá to jako možný recept,ale v zásadě platí, že při práci logopeda musíte umět improvizovat a hledat nové a nové cesty jak klientovi můžete pomoci. A to co pomohlo jednomu, tak druhému fungovat u druhého nemusí a nebo se bude lišit délka terapie. Takže ano, je to vlastně taková věda. Je to vlastně neustálé hledání nových a nových možností jak se dostat k vysněnému cíli.

Kdo je logoped?

Logoped je odborník na rozhraní více resortů. V oblasti zdravotnictví působí klinický logoped, který je absolvent pedagogické fakulty oboru logopedie se závěrečnou zkouškou z logopedie a surdopedie a s následnou atestací v oboru klinická logopedie. Jeho povinností je neustále se v oboru vzdělávat. Pracuje s klienty od útlého narození až k seniorskému věku a úzce spolupracuje s lékaři z mnoha oborů a je členem týmu ač jako odborník – ,,nelékař“. Najdete je v nemocnicích, poliklinikách nebo v soukromých ordinacích. Většina pojišťoven již proplácí tuto službu,ale vždy je nutné si vše ověřit u konkrétního logopeda. Jejich seznam dle místa působení najdete na:https://www.klinickalogopedie.cz/index.php?pg=verejnost–adresar-logopedickych-pracovist

V oboru školství působí speciální pedagog opět také absolvent pedagogické fakulty oboru logopedie se SZZ z logopedie a surodopedie, bez nutnosti atestace. Působí například v logopedických MŠ a ZŠ jako učitelé nebo pokud máte štěstí a školka nebo škola má svého vlastního speciálního pedagoga- logopeda máte velké štestí.

Dále se můžeme setkat se školským logopedem ve speciálně-pedagogických poradnách, kde působí v oblasti diagnostiky, spolupracují na individuálně vzdělávacím plánu a celkově se zapojují do výchovně vzdělávacího procesu. V neposlední řadě se nyní můžeme setkat i s speciálními pedagogy-logopedy v soukromém sektoru. Jejich služby nejsou hrazeny pojištovnou. Dochází k nim děti převážně děti se specifickými poruchami učení, děti s narušenou komunikační schopností a nebo dětí, které mají oslabení v oblasti dílčích funkcí a to ovlivňuje nejen vývoj řeči,ale celkový rozvoj dítěte a také jeho školní práci.

Jejich další vzdělávání je na jejich vlastním uvážení,ale ve většině případech se celoživotně vzdělávají v oblastech logopedie, předškolní a školní přípravy, specifických poruch učení atd.

Koho zvolit?

Tady se těžko radí, vždy je to individuální.

  • Podívejte se na adresář klinických logopedů: Určitě je dobré mít logopeda v blízké vzdálenosti
  • Zeptejte se okolí na jejich zkušenosti a reference
  • Poraďte se např. s pediatrem či dalším odborníkem, pokud někam docházíte.

Moje zkušenost: V mém okolí funguje dvojice skvělých školních logopedů, kteří pracují v soukromé poradně. Mají v našem městě skvělou pověst a pomohli spoustě dětem. Na druhou stranu bych se určitě rozhodovala na základě daného problému, protože můžeme říct, že klinický logoped má určitě širší okruh působnosti.

Lifestyle

Jak jsem se stala učitelkou – Au-pair v Anglii

Rozhodla jsem s vámi podělit o střípky ze své profesní dráhy aneb jak jsem se od au-pair dostala přes chůvu až k učitelství.

Psal se rok 2012 a já krátce po maturitě přemýšlela co a jak dál. Měla jsem podanou přihlášku na peďák,ale moc dobře jsem v sobě věděla, že v tu chvíli to nebyla ta správná cesta. Zlom přišel o prázdninách když mi moje nejlepší kamarádka oznámila, že odjíždí do Anglie jako au-pair a najednou bylo rozhodnuto a ještě ten večer jsem začala brouzdat na internetu.

Kdo je au-pair

Au-pair je dívka nebo i chlapec, kteří odjíždějí do cizí země s možností bydlet u místní rodiny a přitom se starat o jejich děti, plus je rodina může požádat o pomoc s domácími pracemi. Podmínky se mohou lišit na základě daných zemích.Já jsem se rozhodla jako většina odjet do Anglie zejména kvůli jazyku a vzdálenosti od ČR. Našla jsem si rodinu na http://www.aupairworld.com a vše si domluvila sama. Další možností je také najít rodiny přes různé agentury, kterých je na českém trhnu několik, ty nejznámější jsou Student Agency, CoolAgent a nebo Culture Care.

Rodinu jsem měla během pár dní a mohla jsem si opravdu vybírat, nakonec jsem zvolila  mladou rodinu ve Windsoru a s jednou holčičkou Havanou, která v době příjezdu měla 9 měsíců. K host family jsem přijela na konci srpna, začátky byly hodně náročné jiná země, jazyk, kultura a režim. Ale myslím, že právě toto je to správná škola života co vám pomůže, protože prostě musíte fungovat a komunikovat.

Anglická výchova

Uff..jak jen popsat moji zkušenost s anglickou výchovou, která určitě není všude stejná,ale moje zkušenost byla děsivá. Byl to také důvod proč jsem po 4 měsících odjížděla zpět domů. Zpětně,ale hodnotím svoji chybu v tom, že jsem na plno nerespektovala to, že já jsem au-pair a oni rodiče a snažila jsem se jim ukázat i tu výchovu, ve které vychovali mě.

Každopádně všem doporučuju, zda mohou tak ať odjedou na zkušenou do zahraničí i jen pár týdnů se počítá a člověku to otevře oči na spoustu věcí a vždy to pro vás bude nezapomenutelná zkušenost.

Byli jste na zkušenou v zahraničí? Co vám to přineslo?

Knihovna

Knihovna učitelky v MŠ aneb ,,pětka“ oblíbených knížek

101589982_2611468005847945_5845459552236994560_n

Už je to pár let, ale stále si pamatuju jak jsem seděla nad bílým papírem, s hrnkem horkého kafe a s prázdnou hlavou nápadů, jak si připravit celou týdenní přípravu.

Postupem let jsem zjistila, že příprava sice je fajn,ale nejlepší co člověk může udělat je improvizace, občas se věci povedou líp než doufáte, někdy je to naopak.

Nejlepším pomocníkem v této době a vlastně i stále jsou moje zkušené kolegyně, které mají bezedné zdroje nápadů a zkušeností. Druhým zdrojem jsou právě knížky a zde je moje oblíbená pětka:

101983480_248881293100351_1806931198564368384_n

  • Jaro, léto, podzim, zima  ve školce je pořád prima

Knížka od zkušené autorky Kateřiny Konvalinkové, která učí v MŠ je skvěle rozdělena do jednotlivých bloků pro celý školní rok jako např. Adámek jde školky, Strom ztrácí listí, Mikuláš. Karnevalová maska, Jak mluví zvířátka a mnoho dalšího.  Každé téma začíná krátkým příběhem, se kterým se nádale pracuje a rozvíjí se u dětí komunikační schopnosti , sluchové vnímání a zrakové vnímání a další úkoly, které jsou komplexně zaměřeny na rozvoj motoriky, grafomotoriky, pozornosti, paměti, prostorové orientace. Dále je zde spousta nápadů na rozvoj na výtvarné a hudební činnosti. Celá knížka je navíc doplněna krásnými ilustracemi Edity Plickové.

Pro mě osobně je knížka jedna z nejlepších a užívám ji nejčastěji.

  •  Rok s krtkem

I tato kniha vychází z několikaleté praxe  paní učitelky v mateřské škole Miroslavi Sloupové. Je rozdělena do 23 jednotlivých témat, které odpovídají RVP pro PV a tématicky odpovídají čtyřem ročním obdobím.

Na úvod každého tématu je uveden motivační příběh a k němu jsou nadále navazují různé úkoly k rozvoji komunikačních schopností , artikulační a grafomotorické cvičení, různé rébusy, didaktické hry, náměty na výtvarné, hudební či pohybové činnosti doplněné souborem písniček a básniček. Stejně jako předešlá kniha i tato je doplněná o krásné jednoduché ilustrace Edity Plockové.

Ráda tuto knihu využívám u starších dětí,ale lehce aktivity modifikovat na děti mladší či děti se SVP. V neposlední řadě velmi oceňuju návaznost jednotlivých témat, které lze využít po celý školní rok.

  • Diagnostika dítěte předškolního věku

Co má umět dítě ve věku 3,4,5 nebo 6 let? Na tyto otázky skvěle a srozumitelně odpoví tato kniha od dvou skvělých autorek Jiřiny Bednářové a Vlasty Šmardové. Je určena rodičům, učitelům i studentům. Nesnaží se o tzv. nálepkování,ale pouze přínáší  určitý přehled na vývoj a rozvoj dítěte v oblasti motoriky, grafomotoriky, zrakového a sluchového vnímání, časoprostorové orientace,  základních matematických představ, řeči, myšlení, sebeobsluhy, sociálních dovedností a hry.

Kniha nejen poukazuje na vývojové mezníky,ale také je plná nápadů a inspirací jak jednotlivé oblasti u dětí rozvíjet.

Jako začínající učitelka byla tato kniha pro mě velkým přínosem v základní orientaci co mají děti umět a co u nich efektivně a správně rozvíjet.

  • Angličtina pro předškoláky

Kniha plná nápadů pro výuku anglického jazyka pro děti předškolního věku (dle mého názoru ji lze využít nejen pro předškoláky,ale pro všechny, které s jazykem začínají.) Je to skvělá metodika pro učitele se spoustou her, písniček a námětů na rozvoj komunikačních schopností v jiném než mateřském jazyce. Kniha je systematická, pomůže děti naučit základní fráze, zvířata, barvy, čísla atd.

Jaký je váš názor na výuku cízího jazyka v předškolním věku?

  • Poprvé do školky

Jak připravit dítko do školky? Co třeba pomocí pohádek! Etapa nástupu do školky je pro děti obrovský krok. Z domácího prostředí se vydávají ,,někam“, kde bude vše jiné, nové, vzrušující,ale možná i znepokojivé. Z nástupu do školky se děti mohou radovat i se bát, je to pro ně neznámo. Skvělá kniha Zuzany Řebíkové je pomocí 8 příběhů, kde hlavním hrdinou je malý Davídek seznámí co je ve školce čeká během celého školního roku.

Tuto knihu jsme četli úplně s nejmenšími dětmi ve školce moc rádi, byli rádi, že poznávali stejné situace jako malý Davídek při pobytu v MŠ. 

 

A jaké jsou vaše oblíbené knížky a které byste doporučili ostatním?

Hezký večer přeje LogoTheo

studium logopedie

Kde studovat logopedii

study-1968077_1920

Možná jste právě nastoupili do posledního ročníku střední školy a přemýšlíte na jakou ,,vejšku“ se vydat? Nebo jste maminka na mateřské dovolené a rozhodla jste se jít dále studovat či už v oboru pracujete a chcete si doplnit vzdělání třeba jako já. Pojďme si připomenout, kde lze aktuálně v roce 2019 studovat logopedii.

LOGOPEDIE

Moje oblíbená definice logopedie je špetka pedagogiky, trošku medicíny, k tomu hrst psychologie a v neposlední řadě krapet lingvistiky. A právě tento obor se studuje na pedagogických fakultách napříč republikou.

brno-3430036_1920

MASARYKOVA UNIVERZITA V BRNĚ 

Šalina, HC Kometa? Kdo by neznal největší město na Moravě. Právě zde je možné už několik let studovat na pedagogické fakultě v bakalářském (tříletém) stupni studia obor speciální pedagogika s výběrem specializace logopedie a surdopedie a nově je zde i samostaný obor logopedie.

Studium je možné studovat v denní (prezenční) ,ale také v dálkově (kombinované) formě, která je skvělou příležitostí pro lidi pracující, kteří se rozhodli doplnit studium.

Pro zájemce o bakalářské studium je nutné úspěšně absolvovat Testy studijních předpokladů (TSP). Více info naleznete zde: https://www.muni.cz/uchazeci/bakalarske-a-magisterske-studium/prijimacky

Ti, kdo se rozhodli pokračovat v navazujícím magisterském studiu si mohou zvolit v oboru speciální pedagogika se zaměřením na logopedii a surdopedii a v nově otevřeném oboru logopedie.

Stejně jako v bakalářském studiu i zde lze studovat v denní i dálkové formě. Přijímací řízení probíhá pouze formou testu ze speciální pedagogiky, logopedie a surdopedie.

Více informací naleznete na stránkách http://www.muni.cz

olomouc-1705628_1920

UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI

A na Moravě zůstaneme a podíváme se do tzv. mekky logopedie nebo-li  na Univerzitu Palackého.Když se totiž zeptáte logopedů, kde studovali, tak opravdu mnoho z nich vám odpoví, že právě v Olomouci.

Univerzita Palackého v rámci pedagogické fakulty  totiž jako jediná v republice nabízí pětiletý obor logopedie, který je možný však studovat pouze v denní formě studia. Po jeho úspěšném ukončení získáváte titul Mgr.

Pro přijetí na UPOL je nutné absolvovat Test studijních předpokladů (TSP). Více informací naleznete zde: http://www.pdf.upol.cz/uchazec/prijimaci-rizeni/.

Ti, kteří získají v TSP nejvíce bodů budou pozváni k ústní zkoušce, kde budou diskutovat na zadané téma a prokazovat svou orientaci v odborné literatuře. Je zde hodnocen celkový mluvní projev, srozumitelnost řeči, užívání spisovného jazyka a absence narušení komunikačních schopností.

Bližší informace naleznete na: http://www.uss.upol.cz.

prague-3540883_1920

UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE

Naše nejvýznamnější univerzita nabízí v rámci své pedagogické fakulty možnost studia  speciální pedagogiky v denní i dálkové formě bakalářského stupně.

Uchazeči musejí úspěšně složit písemný test prověřující jejich všeobecné znalosti, logické myšlení apod.

Následně nabízí možnost navazujícího magisterského studia, kde lze zvolit specializaci logopedie a surdopedie. Tato specializace je v posledních letech nabízena pouze v denní formě studia.

Přijímací řízení probíhá formou písemného testu z oblasti speciální pedagogiky na úrovni bakalářského studia. Více informací o oboru a přijímacím řízení naleznete na: https://pedf.cuni.cz

Zdroj  informací: webové stránky jednotlivých univerzit

 

Logopedie v praxi

LOGOkoutek ve školce

kid-1241817_1920

Mařenka s Jiřinkou přikryly se peřinkou

Tak upřímně, co se vám jako první vybaví, když se řekne logopedie?

Mě osobně velké zrcadlo, paní logopedka a neustále opakující se básnička ,,Mařenka s Jiřinkou přikryly se peřinkou.“

Ale logopedie není pouze o správné výslovnosti hlásek, která probíhá v rámci terapie,ale také v sobě zahrnuje oblast zvanou prevence.

Předcházím, předcházíš, předcházíme

O tom, že dětí s poruchami řeči přibývá, už bylo v poslední době řečeno a napsáno mnoho, proto je již samozřejmostí, že každá mateřská škola má ve svém programu zakotvenou logopedickou prevenci, kterou provádí v daném  zařízení paní učitelky školené jako logopedické preventistky.

Logopedická prevence v sobě zahrnuje oromotorická a dechová cvičení, sluchová cvičení, rozvoj fonematického sluchu, rozvoj slovní zásoby, rozvoj zrakového vnímání, rozvoj hrubé, jemné motoriky a grafomotoriky.

A jak konkrétně taková ,,logopedie“ ve školce vypadá? Pojďte nahlédnout do LOGOkoutku.

Jen se hýbej jazýčku

Oromotorická cvičení jsou  zaměřeny na motoriku mluvních orgánů a jsou důležitou součástí terapie.

Rty Pusinka pro mamimku – špulíme rty. Sanitka – úúú-íííí. Srdíčko – špulení rtů a  rozevření úst. Kašpárek – střídáme úsměvy a mračení.  Autíčko – vibrace rtů s pomocí výdechového proudu

Tváře:  Balóněk – nafukujeme a propichujeme balónek. Bubliny – střídávě nafukujeme obě tváře či jenom jednu.

Jazyk: Koník – jazyk klepe o horní patro. Čertík – ústa jsou otevřená a jazyk drnká o zuby (,,blblbl). Malíř – špičku jazyka směřujeme k tvrdému patru. Uklízeč – vypláznutý jazyk krouživým pohybem olizuje horní i dolní ret. Sekačka – ústa jsou otevřená a jazyk se pohybuje střídavě do levého a pravého koutku. Kartáček – ústa jsou otevřená a jazyk přejíždíme po horních a dolních zubech. Rulička – jazyk stočíme do ruličky.

IMG_1537.JPG

Foukej, foukej větříčku

V rámci dechových cvičení trénujeme správný nádech nosem a výdech pusou, dále posilujeme sílu výdechového produ, který je důležitý pro výslovnost hlásek.

Náměty na aktivity

  • Foukací fotbal: pomocí výdechového proudu pohybujeme s malým míčkem po určité ploše.
  • Peříčka: kdo foukne peříčko dál, posíláme peříčko kamarádovi, procvičujeme různou intenzitu výdechového proudu od slabého k silnému.
  • Barevné pompony: foukání barevných pomponů do kelímku, které máme připevněné na stole.
  • Bublifuk: jedna z nejoblíbenějších her, trénujeme jak foukání hodně malých bublin či jednu velikou.
  • Zima: zahřívání rukou.
  • Schovávačka: hrajeme na schovku s použitím papírových kapesníků. Děti si je dají před obličej a s výdechem je odfouknout a vykouknou na kamarády.
  • Bublání: Další velmi oblíbená aktivita bublání do vody. Kdy nejen posilujeme dech,ale také sílu retního uzávěru.
  • Přenášení lístečků/foukání lístečků: k této činnosti potřebujeme z raznic vytvořené lístečky, brčko a zalaminovaný obrázek stromu. V první části můžeme lístky rozfoukat a v druhé části je brčkem přenášet zpět na strom.
  • Rozfoukaná strašidla: na papír namalujeme obličeje s dostatečným místem pro ,,vlasy“, které následně vytvoříme rozfoukáním barev.
  • Větrníky, píšťalky a frkačky

Poslouchej Teo

Sluch a řeč jsou vzájemně propojené oblasti a hry k rozvoji sluchového vnímání jsou nedílnou součástí logopedické prevence.

Náměty na aktivity

  • Rozpoznávání zvuků: denního života, zvířat, dopravních prostředků atd.). Můžeme využít různá CD, aplikaci Sound touch či věci denní potřeby.
  • Vyhledávání předmětů dle zvuku: budík, zvonící telefon apod.
  • Poslech pohádky a reakce na předem dané slovo
  • ,,Pod dubem za dubem“: oblíbená hra dětí v mojí třídě, kdy při poslechu známé písně z pohádky Lotrando a Zubejda, střídají chůzi a běh.
  • Zvukové pexeso: vlastnoručně vyrobené např.krabičky od Kindervajíčka naplněné různým obsahem nebo Pexeso pro uši od firmy Alexander.
  • Napodobení rytmu
  • Tichá pošta

Copak slyšíš?

Fonematický sluch znamená rozlišení dvou zvuků řeči od sebe. Zahrnuje v sobě sluchové rozlišování, sluchovou analýzu a syntézu, vnímání a reprodukci.

Náměty na aktivity

  • Rytmizace (vytleskávání) básniček.
  • Rozlišování 1. Hlásky ve slově: nejčastěji v praxi využívám obrázkový materiál či například při ranním kruhu využíváme jména kamarádů k určování první hlásky.
  • Rozklad slov na slabiky: Vytleskáváme slova na slabiky a určujeme počet slabik ve slově, následně můžeme rozkládat slova na jednotlivé hlásky.
  • Skládání slov ze slabik: Dospělý rozkládá slova na slabiky ma-so, ze-le-ni-na. a dítě má za úkol uhádnout, co jsme říkali. Pokud dítě daný úkol zvládne, můžeme zkusit variantu skládání slov z hlásek.
  • Sluchové hádanky – Dítko má za úkol rozpoznat různou délku slabik př. má-ma, ko-mín. Další variantou je rozpoznávání rozlišných fonému – kosa/koza, hůl/kůl, pije/bije.
  • Slovni fotbal: skvělá hra k rozpoznávání první a poslední hlásky ve slově.

IMG_1003

Podívej se Teo

Dítě pomocí zraku poznává svět a následně může rozvíjet komunikační schopnosti. Rozvoj zrakového vnímání mu usnadňuje přípravu na školní vzdělávání ve všech oblastech.

Náměty na aktivity

  • Třídění předmětů: např. Dle barev, velikosti a dalších poznávacích znamení.
  • Vyhledávání stínů
  • Rozlišit co do řady nepatří: můžete využít množství pracovních listů, různé výukové aplikace či práce s konkrétními předměty.
  • Hledání dvojic
  • Vyhledávání daného předmětu mezi ostatními: např. V knize, na obrázku či v prostoru.
  • Puzzle: skládání puzzle rozvíjí jemnou motoriku, zrakové vnímání a koncentraci.
  • Kimova hra:  základní hra spočívá v tom, že si dítě zapamatuje dané předměty, které poté zakryjeme a jeho úkolem je vyjmenovat je. Existují různé modifikace hry např., že změníme umístění předmětů nebo například musí dítě uhádnout, který předmět chybí.
  • Vyhledávání obrázků v dalších obrazcích

Každý pohyb se počítá

Pojem motorika můžeme volně vysvětlit i tzv. Motor těla i když slůvko pohyb ji vystihuje  mnohem lépe. Zahrnuje v sobě hrubou motoriku (pohyb celého těla), jemnou motoriku (pohyb prstů), oromotoriku viz. Výše a grafomotoriku (soubor pohybů a činností při psaní a kreslení).

Náměty na aktivity – hrubá motorika

  • Hry s padákem: nejčastěji využívám básničku ,,Dešťové kapičky”, kdy střídáme pomalou/rychlou chůzi a děti se pod padák schovávají. Dále pomocí padáku procvičujeme barvy, kdy si děti vzájemně mění dvojice.
  • Překážkové dráhy
  • Chytání/házení míče
  • Pohybové hry: ,,Sochy, Mrazík apod.”
  • Skákání panáka
  • Prvky jógy pro děti
  • Tanečky s hudbou
  • Smyslový chodníček
  • Venkovní aktivity: hrabání listí, procházky a různé zdolávání terénu

Náměty na aktivity – jemná motorika

  • Navlékání korálků
  • Konstruktivní stavebnice: Seva, My first hama, Lego
  • Mačkání, trhání a stříhání papíru
  • Třídění: barevných pomponů, knoflíků, burizóny, hrách, těstoviny atd. Např. U pomponů lze využít kolíček a činnost bude o něco náročnější.
  • Modelína
  • Kinetický písek, pískovnice

IMG_1351

Náměty na aktivity – grafomotorika

  • Trojhranné pastelky: pomáhají dětem upevňovat správný ,,špetkovitý” úchop.
  • Uvolňovací cviky: čmáranice, kroužení, dolní oblouk, horní oblouk, vodorovné čáry(zleva – doprava), svislé čáry(oba směry), šikmé čáry, vlnky, osmička atd.
  • Tečkované obrázky:
  • Stíratelná tabulka a fix
  • Dřevěné grafomotorické tabulky
  • Pískovnice

Často se rodiče ptají, jak vlastně tu ,,logopedii” ve školce děláme, tak toto je takový výběr napříč činnostmi. Hlavní je, aby činnosti děti bavily a byly pro ně hrou. Budu ráda, když nám napíšete vaše tipy a zkušenosti.

Vaše LogoTheo

Uncategorized

Vítá Vás LOGOTHEO

IMG_0562

Co je LOGOTHEO?

LOGOTHEO je blog zabývající se logopedii, speciální pedagogikou a předškolním vzděláváním z pohledu nadšence, učitelky ve speciální mateřské škole a v budoucnu snad i studentky dalšího studia logopedie na VŠ.

Jak a proč vlastně vzniklo LT?

Po bakalářských státnicích v roce 2017 a po čtyřleté praxi ve speciální mateřské škole byla nutná změna. Změna v podobě zahraničního pobytu v Kanadě. Právě zde jsem zjistila jak funguje logopedie tady i ve světě, měla možnost shlédnout hned několik inspirativních blogů z celého světa a v tu chvíli se zrodil nápad, proč bych zrovna já nemohla psát blog o logopedii?

Věděla jsem, že je nutné mít ,,maskota“ a protože celý nápad vznikl  v Kanadě, tak medvídek byl jasná volba. A jméno Theo bylo jednoduché a jednoduše se k medvídkovi hodilo.

Na co se můžete těšit?

Studium logopedie  – Vše možné ze studentského prostředí vysoké školy, seminářů a školení.

Knihovna – Recenze a tipy na knížky pro studenty, rodiče, učitelé i děti.

Logopedie v praxi – tipy na činnosti, hračky a pomůcky nejen v z oblasti logopedické prevence,ale i grafomotoriky, jemné, hrubé motoriky, předčtenářské, matematické gramotnosti a mnoho dalšího..

Logopedie v teorii – články na různá témata z široké oblasti speciální pedagogiky, logopedie, předškolní pedagogiky,